Öncelikle gerilla reklam modeli nedir buna bi değinelim, bu reklam modelinde insanları şaşırtmanız herşeyden daha önemli. Bunu kimsenin yapmadığı alışılmışın dışında olan ve hiç beklenmeyen anlarda yapılan reklam modelleriyle sağlamaya gerilla reklam modeli denir.
Buna en basit örnek olarak 2 boyutlu bir billboard reklamı değilde billboard’larda bulunan 3 boyutlu reklamlar örnek gösterilebilir.
Uzun yıllardır yapılan pazarlama türlerinde sayısız gerilla reklam örnekleri ile doludur.
Hayali olarak verilmiş gerilla reklam örneğin’de; 2 tane büyük mobilya mağazasının ortasında bir adet küçük bir mobilya mağazası bulunmaktadır. İki mağazadan biri afişine %60 indirim 2.si ise %75 indirim yazıyor. Ortada bulunan küçük firmanın ise böyle büyük bir afiş yazdırmaya ne yeri ne de parası var. Sadece camına şöyle bir yazı asar; “ANA GİRİŞ”
Görmüş olduğunuz gibi insanları şaşırtmak bu kadar kolay. Reklamları oluştururken ve düşünürken insanları şaşırtmanın ne kadar önemli olduğunu unutmayın.
Gerilla pazarlama anlayışında amaç her pazarlama yönteminde olduğu gibi daha çok kar elde etmek ve mevcut bulunan şirketi büyütmektir.
Gerilla reklam’ın faydaları nelerdir?
Bu pazarlama çeşidinde en çok görülen fayda dediğimiz gibi yüksek gelir elde etmektir. Fakat bunun dışında eğer bir şirket sahibi iseniz şirketin adını duyurmada bu yöntem çok iyi bir geri dönüş sağlayacaktır.